BANNER

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα

  • Project

PROJECT

Το Project είναι μια σύγχρονη μέθοδος διδασκαλίας που εφαρμόζεται στο σχολείο μας και πραγματοποιείται με την συνεργασία των παιδιών και της παιδαγωγού.

Η μέθοδος αυτή είναι βασισμένη στην εκτεταμένη έρευνα ενός θέματος, όπου τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν γνώσεις και να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους μέσα από βιωματικά δρώμενα, διασκεδαστικές δραστηριότητες και πολλά άλλα. Τα παιδιά εργάζονται ατομικά και συλλογικά διερευνώντας, θέτοντας ερωτήματα και δίνοντας απαντήσεις ώσπου να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να γνωρίζουν αναλυτικά τις πτυχές του θέματος που ερευνούν.

Η διαδικασία αυτή έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα από τα παιδιά καθώς έχουν την δυνατότητα να εκφραστούν με ποικίλους τρόπους και να γνωρίσουν διαφορετικές μεθόδους εκμάθησης και συλλογής πληροφοριών.

  • Δανειστική βιβλιοθήκη

vivliothiki

Αναπόσπαστο κομμάτι του προγράμματος σπουδών του νηπιαγωγείου μας αποτελεί η δράση της δανειστικής βιβλιοθήκης.

Η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας είναι ένας ήσυχος, φωτεινός και ελκυστικός χώρος γεμάτος χρώματα και εικόνες που κεντρίζει το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών και τα καλωσορίζει στον μαγικό κόσμο του βιβλίου, δίνοντάς τους την ευκαιρία να τα επεξεργαστούν στον σπίτι.

Η επιτυχία της δανειστικής βιβλιοθήκης είναι αναγνωρίσιμη στα πρόσωπα των παιδιών καθώς με ενθουσιασμό περιμένουν κάθε φορά το επόμενο βιβλίο για να τους ταξιδέψει σε κόσμους φανταστικούς και ιστορίες μαγικές.

  • Αγγλικά

agglika

Σημαντική θέση στο εκπαιδευτικό μας πρόγραμμα έχει η πρώτη επαφή των παιδιών με την αγγλική γλώσσα. Στόχος μας  είναι τα παιδιά, από την μικρή τους κιόλας ηλικία, να γνωρίσουν και  να αγαπήσουν τη αγγλική γλώσσα, μέσα από διασκεδαστικές και χαρούμενες δραστηριότητες.

Η δομή του μαθήματος των αγγλικών σε αυτές τις ηλικίες προάγει την εκμάθηση λέξεων, προτάσεων και εννοιών, όχι με στείρα αποστήθιση,  αλλά μέσα από δημιουργικές δράσεις όπως μουσικοκινητικά παιχνίδια, παραμύθια, δραματοποιήσεις και τραγουδάκια. Μετά την πρώτη εξοικείωση και κατάκτηση βασικών γραμμάτων ξεκινά η χρήση φύλλων εργασιών και εκπαιδευτικών καρτών καθώς και η προφορική εξάσκηση.

Η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας καλλιεργεί την κριτική σκέψη των παιδιών, τα βοηθά να επεξεργάζονται γρήγορα πληροφορίες που είναι άσχετες μεταξύ τους και να επικεντρώνονται σε αυτές που είναι σημαντικές, έχοντας ως αποτέλεσμα την γρήγορη λήψη αποφάσεων.

  • Μουσική

mousiki

Στο σχολείο μας το μάθημα της μουσικής αποτελεί θεμελιώδες κομμάτι της εκπαίδευσης των παιδιών. Μέριμνά μας είναι να αναπτύξουμε τις ακουστικές και εκφραστικές ικανότητες των παιδιών και να ενισχύσουμε τις σωματικές και πνευματικές δυνατότητές τους μέσα από μια διαδραστική, φυσική και ευχάριστη διαδικασία.

Κύρια επιδίωξη μας είναι η ανάπτυξη των μουσικών δεξιοτήτων και της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών. Με βασικά εργαλεία μας το αρμόνιο και τα κρουστά όργανα, τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από μιμητικά παιχνίδια να αποκρυπτογραφούν τους ήχους και τις νότες και να τους μιμούνται αυθόρμητα, όπως συμβαίνει όταν μαθαίνουμε την μητρική μας γλώσσα.

Η μουσική είναι χαρά, δημιουργία, έκφραση και ελευθερία. Ενισχύοντας τις μουσικές δεξιότητες σε μια τόσο τρυφερή και εύπλαστη ηλικία όπως είναι η βρεφική και προσχολική, δημιουργούμε μια γερή βάση για την δημιουργία μιας ισορροπημένης προσωπικότητας κι εξασφαλίζουμε μια υγιή προσωπική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη καθ ’όλη την διάρκεια της ζωής των παιδιών.

  • Μουσικοκινητική

mousikokinitiki

Στην “Σιμόνη” αναγνωρίζουμε ότι  κάθε παιδί έχει τον δικό του ατομικό ρυθμό και τρόπο με τον οποίο βλέπει, ακούει και προσλαμβάνει τις διάφορες έννοιες. Στηριζόμενοι σε αυτό, έχουμε εντάξει στο πρόγραμμά μας, την μουσικοκινητική αγωγή ως μέσον καλλιέργειας της ψυχής και του πνεύματος των παιδιών.

Η μουσικοκινητική αγωγή µε την κίνηση και  την όξυνση των αισθήσεων, διαπλάθει το σώμα, το πνεύμα αλλά και την ψυχή των παιδιών. Η ολόπλευρη σωματική ανάπτυξη, η αυτοπειθαρχία, η συνειδητοποίηση των εννοιών του χώρου, του χρόνου και του ρυθμού, στοχεύουν στη δημιουργική έκφραση των παιδιών, στην ανάπτυξη της φαντασίας τους καθώς και στην  διαμόρφωση  των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων τους.

Τα παιδιά καλούνται με την βοήθεια  της μουσικής, του λόγου και της κίνησης και  μέσα από την ασφάλεια που τους εξασφαλίζει ο ρόλος στην δραματοποίηση μιας φανταστικής ιστορίας, να συζητήσουν και να εκφραστούν για απολύτως αληθινά ζητήματα που μπορεί να τα απασχολούν στην καθημερινότητά τους. Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε την δημιουργικότητα των παιδιών και την αυτοπεποίθησή τους και να τους παρέχουμε μια ευχάριστη και διασκεδαστική εμπειρία γνώσης και έκφρασης.

  • Κηπουρική

kipouriki

Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της παιδικής ηλικίας είναι η περιέργεια για την εξερεύνηση της φύσης. Για τον λόγο αυτό οργανώνουμε φύτεμα διαφόρων καλλωπιστικών φυτών, λαχανικών φρούτων και μυρωδικών στον εξωτερικό χώρο του σχολείου.

Οι μικροί μας φίλοι γίνονται εξερευνητές και με την βοήθεια των παιδαγωγών και του κηπουρού μας , βιώνουν την διαδικασία του φυτέματος, γνωρίζουν τα μέρη των φυτών και τις ιδιαιτερότητες του καθενός ξεχωριστά.

Μέσα λοιπόν από αυτήν την σημαντική επαφή με την φύση παρατηρούν την ανάπτυξη των φυτών, κρατούν σημειώσεις και καταμετρούν, γεγονός πολύ ενδιαφέρον και πολύ ελκυστικό για την παιδική τους μαθησιακή περιέργεια.

  • Ζαχαροπλαστική

zaxaroplastiki

Ζαχαροπλαστική και μάθηση είναι δυο πράγματα που μπορούν να συνδυαστούν με μεγάλη ευκολία αρκεί να υπάρχει αγάπη και φαντασία. Έτσι αξιοποιώντας την έμφυτη περιέργεια των παιδιών για πειραματισμό και ανακάλυψη τα καθοδηγούμε προς μια οργανωμένη διαδικασία μάθησης, η οποία μας δίνει την δυνατότητα να επεξεργαστούμε πολλούς εκπαιδευτικούς τομείς.

Αρχικά σε γλωσσικό επίπεδο , διαβάζουμε τις οδηγίες της συνταγής και προσπαθούμε να ξαναθυμηθούμε τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε. Χρησιμοποιούμε τα μαθηματικά διότι απαριθμούμε τα υλικά που χρειαζόμαστε για την κάθε συνταγή και μέσα από αυτό γνωρίζουμε τις έννοιες, μισό και ολόκληρο, καθώς και τις διάφορες μετρήσεις βάρους.
Οι αισθήσεις μας είναι σε εγρήγορση προσφέροντας στο παιδί την δυνατότητα να παρατηρεί και να βιώνει ενεργητικά την αλληλεπίδραση των υλικών και εξασκείται συστηματικά η λεπτή του κινητικότητα μέσα από την ασφαλή χρήση υλικών και εργαλείων της κουζίνας, με την βοήθεια της παιδαγωγού.

Η διαδικασία αυτή βοηθάει τα παιδιά να συνεργάζονται, ενισχύοντας την ομαδικότητα, την δημιουργικότητα και φυσικά την αυτοπεποίθηση τους, καθώς κάθε φόρα, φτάνοντας στο επιθυμητό αποτέλεσμα πιστεύουν στον εαυτό τους και αναγνωρίζουν ότι μπορούν να τα καταφέρουν.

  • Σκάκι

skaki

Το σκάκι αποτελεί αγαπημένη «δράση» του σχολείου μας, όπου με παιγνιώδη τρόπο γίνεται η εκμάθηση των βασικών δεξιοτήτων και τεχνικών του.

Το μάθημα του σκακιού αποσκοπεί στο να εκπαιδεύσει τα παιδιά να συγκεντρώνονται και να οργανώνουν την σκέψη τους κάτι το οποίο «χτίζεται» σιγά σιγά. Στόχος μας είναι οι μικροί μας φίλοι να φτάσουν σε μια πνευματική ωρίμανση αλλά και να εξοικειωθούν με τις έννοιες του σκακιού ώστε να μπορούν να παίζουν όσο πιο ανεξάρτητα γίνεται ολοκληρωμένες παρτίδες χωρίς την παρέμβαση της παιδαγωγού.

Η εμπειρία τόσων χρόνων, μας έχει δείξει ότι η επαφή των παιδιών με το άθλημα του σκακιού συντελεί στην οξυδέρκεια της σκέψης και στην αναγνώριση του υγιούς ανταγωνισμού και της ευγενούς άμιλλας, αξίες και έννοιες απαραίτητες στην πορεία της ζωής κάθε ανθρώπου.

  • Υπολογιστής

ypologistis

Η εποχή που ζούμε χαρακτηρίζεται από την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών, γεγονός που τους καθιστά μέρος της καθημερινότητάς μας αλλά και σημαντικό «εργαλείο» εκμάθησης.

Στο κομμάτι της εκπαίδευσης η χρήση του Η/Υ εντάσσει τα παιδιά στην ηλεκτρονική αναζήτηση και τα βοηθά να αναγνωρίσουν και να κατανοήσουν την χρησιμότητα του διαδικτύου ως μέσο συλλογής πληροφοριών διαφόρων γνωστικών αντικειμένων. Επίσης τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον Η/Υ ως συσκευή, εξοικειώνονται περισσότερο με τις λειτουργίες του και με αυτόν τον τρόπο μπορούν, πιο εύκολα να τον  χειριστούν στον μέλλον.

Η χρήση του Η/Υ παρέχει στα παιδιά έναν διαφορετικό και ιδιαίτερα ενδιαφέρον τρόπο προσέγγισης του μαθήματος, καθώς οι πληροφορίες ποικίλουν και εναλλάσσονται ταχύτερα μέσα από εικόνες, κείμενα, φωτογραφίες και άλλα.

  • Προτζέκτορας

projectoras

Ένα σημαντικό τμήμα των βιωματικών εμπειριών του παιδιού είναι η χρήση οπτικοακουστικών μέσων. (προτζέκτορας , υπολογιστής, βιβλία, αφίσες, tablet κ.α.) Για τον λόγο αυτόν αποτελούν σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής μας δράσης στην τάξη.

Τα ερεθίσματα  αυτά δημιουργούν στα παιδιά τα κατάλληλα κίνητρα για δραστηριοποίηση και ενεργή συμμετοχή την ώρα του μαθήματος. Η χρήση του προτζέκτορα προσφέρει εναλλαγή στις δραστηριότητες του μαθήματος, καθιστά δυνατή την πολυαισθητηριακή μάθηση και παρέχει μια προσωπική πρόσβαση στο παιδί. Μπορεί να χρησιμεύσει επίσης στη βελτίωση της συγκέντρωση της προσοχής και της μνήμης.

Η χρήση του προτζέκτορα λοιπόν, ασκεί μεγάλη γοητεία στα παιδιά καθώς μεταφέρει το περιεχόμενο του μαθήματος μέσα από  μια τελείως διαφορετική προσέγγιση όπου τα παιδιά συμμετέχουν στην διαδικασία της μάθησης με ευχάριστο και διαδραστικό τρόπο.